شناسه خبر : 95676
پنجشنبه 03 آذر 1401 , 12:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشویق فوتبالیست‌ها در آسایشگاه جانبازان 

تشویق فوتبالیست‌ها در آسایشگاه جانبازان 

 عمو موسی با اینکه نتوانسته برای تشویق بازیکنان و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت به مسابقات جام جهانی برود اما همه مسابقات را از تلویزیون آسایشگاه جانبازان تماشا می‌کند و با شیپورش تیم ایران و دیگر تیم های مورد علاقه اش را تشویق می کند.

 این جانباز قطع نخاع هشت سال دفاع مقدس که از طرفداران ثابت قدم فوتبال است به همراه عکس شهدا به ورزشگاه ها می‌رود تا علاوه بر لذت‌بردن از تماشای مسابقه و تشویق بازیکنان تیم محبوبش به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازد.

عمو مرسی که از باخت تیم ملی فوتبال مقابل تیم انگلیس در جام جهانی دلگیر است، می گوید: اگر بعضی فوتبالیست ها و هنرمندان برای تجمعات اظهار نظر نمی کردند جو متشنج نمی شد و تیم ملی با روحیه بیشتری بازی می کرد و می توانست پیروز مسابقه شود چون تجربه قبلیحضور در جام جهانی را داشت.

وی می گوید: در بازی فوتبال تیم ملی ایران و انگلیس ما بدشناسی آوردیم. اگر بیرانوند مصدوم نمی شد یا حداقل به جای حسینی، امیر عابدزاده جایگزین وی می شد نتیجه طور دیگری رقم می خورد.

این جانباز دفاع مقدس می گوید: انشاالله به امید خدا و شهدای معزز تیم ملی در دیگر مسابقات پیروز می شود.

تشویق فوتبالیست‌ها در آسایشگاه جانبازان 

عمو موسی تاکید کرد: در مسابقه اول مهدی طارمی، مهدی ترابی و وحید امیری خوب بازی کردند.

عمو موسی از اینکه مسئولان او را به مسابقات جام جهانی نفرستادند دلش گرفته چراکه او همیشه با بردن عکس شهدا به ورزشگاه ها به دنبال آشنا کردن نسل جوان با قهرمانان ملی و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنهاست.

وی ادامه داد: سالی که برای دیدن مسابقات فوتبال به روسیه رفتم عکس و پیراهن شهدا را با خودم بردم تا بزرگان ملی کشورم را به جهان معرفی کنم.

موسی سلامت که در بین طرفداران فوتبال فردی شناخته شده است و اعضای تیم پرسپولیس و مردم او را عمو موسی خطاب می‌کنند با شروع جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ در قالب نیروهای بسیج مردمی با تیپ ۲۷ محمد رسول الله عازم جبهه‌های جنگ شد و به دلیل تسلطش به زبان عربی مسئول جمع آوری اطلاعات و شناسایی قبل از عملیات شد، او در سال ۱۳۶۱ وقتی ۲۸ ساله بود در ماموریت شناسایی قبل از عملیات مسلم ابن عقیل به همراه چهار تن از همرزمانش به دست یک نظامی عراقی اسیر، اما موفق شدند با خفه کردن او فرار کنند ولی در تعقیب و گریز نیروهای عراقی مورد اصابت رگبارهای دشمن قرار گرفتند.

شدت جراحات وی به حدی بود که امدادگران تصور می‌کردند عمو موسی مانند دیگر همرزمانش شهید شده او را به سردخانه منتقل کردند اما به خواست خدا پس از ۲۴ ساعت از کما خارج و پزشکان با دیدن علائم حیاتی او را سریعا به اتاق عمل منتقل کرده و با خارج کردن ترکش ها جانش را نجات می‌دهند.

 

image.png

 

منبع: ایرنا
اینستاگرام
سلام و عرض ادب....
زمانی که کل جمعیت ایران هجده میلیون نفر بود بخاطر قحطی و وبا که انگلیس انداخته بود تو دامن کشور عزیزمون ایران نه میلیون نفر ازبین رفتن .و طبق آمار در زمان جنگ تحمیلی بیشترین کمک رو به صدام همین کشور انگلیس انجام داد و بعد کمک هایی که به داعش کرد که اون همه جوونهای این مملکت پرپر شدن ...بعد اعضای تیم ملی جلوی تیم همون کشور و جلوی دشمنان قسم خورده ایران سرود ملی کشور رو نمیخونن...نمیدونم چرا هرکسی تو این مملکت داره خیانت و ترک فعل میکنه محبوب تر میشه و هرکسی هم دل و جانش با این نظام هستش هرروز منزوی تر با وجود تمام مشکلاتی که دارم و مدتها هستش که وضعیت مناسبی ندارم واز همین بنیاد شهید خیلی زخم خوردم ولی هیچ وقت به خودم اجازه ندادم که به رهبرم توهین کنم بخودم اجازه ندادم به پرچم کشور بی حرمتی کنم ...ای کاشک مسئولین با وجودی داشتیم که بخاطر این بی حرمتی با اعضای تیم ملی برخورد کنن ...ولی میدونم که یادشون میره که با نخواندن سرود ملی دل دشمنان قسم خورده مارو شاد کردن همون دشمنانی که پدران ما بخاطر اینکه خواب رو از چشمانشان بگیرن ونزارن نگاه چپ به این کشور کنن عزیز ترین داشته خودشون یعنی جان شیرین رو تقدیم این پرچم واب و خاک کردن .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi